Tereza Prasličková

Žena, která ráda píše.

terkablogerka@seznam.cz
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3212x

Seznam rubrik

Tereza Prasličková

21. srpen 1968 očima mojí mámy

Moje máma zažila okupaci v srpnu 1968 na vlastní kůži. Cestou do práce byla postřelena ruskými vojáky. Tohle je její příběh.

21.8.2016 v 8:55 | Karma: 33,18 | Přečteno: 1708x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Patří děti do kavárny?

Tahle otázka už druhý den vládne internetovým diskusím. Rozhořela se bitva mezi dvěma tábory. Jeden tábor by si rád v kavárně v klidu přečetl noviny, vypil kávu, nebo dokonce (ó hrůzo) zakouřil.

5.1.2016 v 11:57 | Karma: 42,91 | Přečteno: 6615x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Připojte se, abych se mohl zapojit!

Včera jsem se zájmem přečetla článek který pojednává o nové službě pro bezdomovce. Jmenuje se Wifi 4 Life a má pomáhat lidem bez domova vrátit se zpátky do běžného života a ostatním lidem zase k připojení na internet.

24.9.2015 v 0:36 | Karma: 16,50 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Jsem car-free kvalitarián!

Včera jsem si přečetla článek, o rodině, která je prý tak trochu jiná. Jinakost této rodiny se projevuje tím, že NEMÁ AUTO. S tím souvisí spousta dalších zvláštností, o kterých je třeba informovat svět. Představte si, že tahle na první pohled obyčejná městská tříčlenná rodina jezdí na kole, autobusem, vlakem a někdy dokonce i chodí pěšky!  

17.2.2015 v 17:35 | Karma: 33,25 | Přečteno: 3467x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Už jsi našla svou vnitřní ženu?

Valí se to na mne ze všech stran: Hledání vnitřní ženy, ženské kruhy, práce s ženskou energií, cyklická žena. Spousta článků, videí, fotografií a především sebezkušenostních seminářů. Ženské bubnování, seminář o ženských mysteriích, hledání vnitřní bohyně. Projekt „Mám ji ráda“, který učí ženy přirozenému vztahu k vlastnímu přirození a jehož součástí je i zakázková výroba sádrového odlitku vagíny. Tento „jedinečný umělecký klenot ženského božství“, jak jej autorky projektu nazývají, stojí něco přes čtyři tisíc korun.

12.11.2014 v 15:42 | Karma: 39,48 | Přečteno: 6164x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Fenomén „Udělej si sám“ aneb jak Přemek Podlaha povstává z popela

Když jsem byla malá, občas jsem se svojí babičkou sledovala pořad „Receptář nejen na neděli“. Jistě ho spousta z vás zná. Přemek Podlaha si do něj zval hosty z lidu a ti s velikým nadšením a jiskrou v oku předváděli třeba jak uplést rohožku z pytlíků od mlíka, nebo jak pěstovat v bytě citrusy. „Paní Jana z Horních Beřkovic nám poslala fotku obří pýchavky, kterou vypěstovala na svojí zahrádce“ řekl třeba Podlaha a ukazoval fotku, jak celá rodina paní Jany sedí s rozzářenými obličeji na gigantické houbě.

18.6.2014 v 12:28 | Karma: 25,81 | Přečteno: 1878x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Rodičovství jako věda

Mít svojí partu. Máloco je pro člověka v době dospívání tak zásadní. Ve středoškolských letech skoro každý někam patřil. Někdo si vyčesal kohouta, propíchal si obličej a a žil od koncertu ke koncertu, další s sebou všude nosil knihu, chodil do kaváren diskutovat, všichni mu připadali povrchní, a proto byl intelektuál. Někdo žil sportem, další miloval přírodu, nejedl maso a nejradši by se někde v pralese přivázal ke stromu, který by vlastním tělem zachránil před motorovou pilou. Postupně z toho všichni vyrostli a časem začali zakládat rodiny. Potřeba patřit do party ovšem u některých lidí ani se založením vlastní rodiny nevymizela. V těchhle partách už ale nejde o hudbu, oblečení a způsob trávení volného času, ale o způsob výchovy dětí.

17.4.2014 v 9:06 | Karma: 36,46 | Přečteno: 3382x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Valentýnská

Únor je v poloviněa ve výlohách rudé prádlo,řezník si v kocoviněna chleba maže husí sádlo.

14.2.2014 v 18:35 | Karma: 12,54 | Přečteno: 486x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Psaní jako terapie (o tom, jak důležitý je šuplík)

Nedávno jsem se vrhla na úklid kumbálu. Vytahala jsem všechny ty krabice, co s sebou člověk léta tahá, aniž by vlastně tušil, co v nich je a začala jsem je přebírat. Mezi hromadami starých dopisů, skript a různých nostalgií opředených krámů jsem našla taky několik vlastních literárních počinů. Bylo to zvláštní setkání. Sbírka básní, kterou jsem vlastnoručně napsala a bavlnkou nakřivo sešila, když mi bylo osm, mě potěšila i po letech, a jak se znám, byla bych z ní dodnes ochotna na požádání recitovat.

29.1.2014 v 8:11 | Karma: 19,66 | Přečteno: 837x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Potřebují děti dětskou hudbu?

Odjakživa mám ráda hudbu, ačkoliv o ní nedokážu zasvěceně hovořit. Pro mého manžela, který hraje na basovou kytaru a je vášnivým milovníkem alternativní hudby, musí být rozprava o hudbě se mnou leckdy utrpením, protože důvod, proč se mi nějaká hudba líbí a jiná zase ne, dokážu popsat jen ve velmi jedoduchých frázích, jako třeba: „Je tam moc kytary,“ případně: „K tomuhle cédéčku by měli zdarma přikládat krabičku antidepresiv.“ Přesto cítím potřebu napsat dneska blog o hudbě.

18.12.2013 v 12:05 | Karma: 21,81 | Přečteno: 1135x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Už vám rostou zoubky? (o mateřském plurálu)

„Tak jsem si všimla, že taky nemykáš!“ Řekla mi jednou jedna kamarádka, když jsme se bavily o dětech. Chvilku mi trvalo, než jsem pochopila, o čem mluví. „No přece, že neříkáš papali jsme, spinkali jsme, vážíme deset kilo a rostou nám zuby! Tehdy jsem si to uvědomila. Jsem nemykavka.

18.11.2013 v 8:32 | Karma: 37,38 | Přečteno: 9651x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Rodičovská dovolená není kriminál

Dneska mám chuť si tak trochu vystřelit do vlastních řad. Připadá mi, že se v poslední době roztrhl pytel s články na téma rodičovská dovolená. A nebo si toho možná jen více všímám, protože jsem taky doma s dětmi, asi tak, jako když sháním nové boty a koukám se lidem více na nohy, než do očí. Když se články a diskusemi o rodičovské dovolené probírám, dost mě zaráží, jak negativně se o tomhle životním období píše.

14.10.2013 v 8:00 | Karma: 25,54 | Přečteno: 1171x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Nenadávejte na Facebook

Přiznat, že rádi používáte Facebook, je v některých kruzích stejné faux pas, jako připustit, že máte doma televizi. Facebook má pověst primitivní zábavy pro lidi, kteří nemají co dělat a zároveň mají potřebu se neustále dělit o všechny detaily svého všedního dne. „Já nepotřebuju, aby všichni věděli, co jsem měl k snídani a kolikrát jsem byl na záchodě,“ rozhořčují se zarytí odpůrci Facebooku.

26.9.2013 v 14:15 | Karma: 33,41 | Přečteno: 4411x | Diskuse| Ostatní

Tereza Prasličková

Hrnec, který naučí vaše dítě mluvit

Hned na úvod je třeba zdůraznit, že rozhodně nepatřím k rodičům, kteří by měli ambici všechny hračky pro své děti vlastnoručně vyřezat z lipového dřeva. Rovnou přiznávám, že i v naší domácnosti se povaluje spousta krámů, které se hodí hlavně k tomu, aby na ně rodič, který jde v noci na záchod, šlápl a ošklivě se poranil. Ne, nemyslím si, že pro děti jsou přípustné pouze hračky z přírodních materiálů. A dokonce ani to, že z chlapečků, kteří si hrají s plastovými samopaly, vyrostou nebezpeční, citově chladní, vraždící psychopati.

17.9.2013 v 21:17 | Karma: 38,12 | Přečteno: 3614x | Diskuse| Ostatní